.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نمایندگان 265 روز از سال را تعطیل هستند/ هزینه هر دقیقه در مجلس بیش 100 میلیون تومان است
شمال نیوز: من به شما می گویم که مجلس در طول سال 100 جلسه علنی دارد و به عبارتی 265 روز از سال را وقت دارد که به کارهای دیگر خود برسد بنابراین نماینده نباید غیبت داشته باشد

به گزارش شمال نیوز، در سالهای اخیر، بارها درباره مدیریت شفاف صحبت شده است به گونه ای که حتی این موضوع دستمایه بسیاری از کتابها و مقاله‌های متعدد در زمینه تجربه‌ها و تشکیلات شغلی نیز قرار گرفته و حتی در مجلس شورای اسلامی گاهی طرح و لایحه ای نیز برای اجرای این مهم در نظر گرفته شده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تابناک، البته گاهی ادعاهای مبالغه آمیزی نیز درمورد توان بالقوه آن برای دگرگون سازی تجارت و کسب و کار بیان شده است. هرچند بسیاری از این ادعاها، همراه با شک و تردید است، ولی شواهد نشان می دهند که مدیریت شفاف، در صورت اجرای درست و مناسب، بسیار سود آور و مفید خواهد بود.

با وجود مباحث متعددی که در مورد مدیریت شفاف عنوان شده است، نوعی تصور نادرست از آن به وجود آورده است و برخی از افراد بدون حتی درک آن، آن را رد می‌کنند و این این شیوه را به نوعی با سیاست های کلی و سیاست های کلان گره زده و شفافیت در موضوعات مختلف را مغایر مصالح عنوان می کنند.

علی اصغر یوسف نژاد در خصوص این موضوع اظهار داشت: در تمام دنیا تمام نهادهای اجرایی و قضایی شفاف دارند به همین دلیل تخلفات نیز در این نهاد ها کمتر اتفاق می افتاد، اگر در ایران نیز همه چیز شفاف بود امروز در صندوق ذخیره فرهنگیان ما با تخلف 8000 هزار میلیاردی مواجه نبودیم.

این نماینده مجلس گفت: سه هزار میلیارد تومان به یک باره در کشور رخ نداده است، در قوه اجرایه، قوه قضاییه و قوه مقننه باید شفاف سازی صورت گیرد، این کار در قوه اجراییه کم بیش در حال اجرا شدن است، صحبت های دولت به صورت کامل پخش می شود و هر اتفاقی که در دولت رخ می دهد توسط رسانه ها علنی می گردد.

وی گفت: این وضعیت در قوه قضاییه نیز باید رخ دهد، همه چیز باید روشن شود تا مردم بتوانند خودشان قضاوت کنند، اگر همه چیز شفاف باشد برای قانونگذار هم راحت است و با دسترسی به اطلاعات می تواند به صورت کامل موارد را مورد بررسی قرار دهد و به بهبود قوانین کمک کند.

این نماینده مجلس درباره شفاف سازی در قوه مقننه نیز گفت: این کار در مجلس انجام می شود و مذاکرات نیز به صورت علنی از مجلس پخش می شود البته گاهی نماینده ها سر برخی مسائل ایراداتی دارند ، به طور مثال نماینده ها به بحث حضور و غیاب حساس هستند اما همین حضور غیاب نیز از طریق تریبون مجلس اعلام می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: ممکن است نماینده ای یک بار ناراحت شود اما بعد از یک مدت خود را باش رایط تطبیق می دهد، نماینده وظیفه دارد که در مجلس حاظر باشد، قانون گذار همه چیز را تعیین کرده است و همه باید حضور داشته باشند، نماینده حق دارد سه روز در هفته به مجلس نیاید در ماه 10 روز هم به سرکشی می رود، خوب چه لزومی دارد که غیبت کند؟

این نماینده در پاسخ به این سوال که جلسات به چه صورت است گفت: مجلس در هفته سه روز جلسه علنی دارد، و روزهای یک شنبه، سه شنبه و چهارشنبه باید در مجلس باشد علاوه براین ماهی یک هفته بیکاری وجود دارد، در طول سال هم یک ماه تعطیلات تابستانی دارند.

وی گفت: من به شما می گویم که مجلس در طول سال 100 جلسه علنی دارد و به عبارتی 265 روز از سال را وقت دارد که به کارهای دیگر خود برسد بنابراین نماینده نباید غیبت داشته باشد، رسانه ها نیز باید این موضوع را دنبال کنند. اتفاقا این جنبه از نظارت از طریق نهاد های مدنی مانند روزنامه ها و سایت ها می توانند با انعکاس این مطالب فضا را شفاف کنند و مردم را آگاه کنند، اگر نماینده ای هم نارحت شد کم کم خود را با اوضاع وقف می دهد و تعداد غایب ها کم می شود.

وی گفت: تخلف همیشه وجود دارد اما اگر همه چیز شفاف شود تخلفات کاهش می یابد، اگر کسی نمی آید باید افشا شود،نباید پنهان کاری صورت گیرد، همین کارها را کرده اند که مجلس از راس امور بودن خارج شده است. روز اولی که نمایندها به دیدار رهبری رفتند رهبری تاکید کرد که وظیفه نماینده قانون گذاری است و نماینده کاری مهم تر از حضور در مجلس ندارد، کسی غیبت نکند وبه موقع بیاید به موقع خارج شود اما متاسفانه نماینده ها توجهی نمی کنند.

وی گفت: ما در مجلس با هزینه بیت المال کار می کنیم، هر دقیقه مجلس به طور متوسط حدود 30 میلیون تومان هزینه دارد، که البته اگر هزینه ساختمان ها و تاسیساتی که به روز می شوند را نیز به این هزینه ها اضافه کنیم دقیقه ای از 100 میلیون هم فراتر می رود، این امانت در اختیار ما است باید از اعتماد مردم پاسداری کنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.414 seconds.